20 Mart 2011 Pazar

Sınırda Yaşamak...

sınırda yaşamak, yani sınır çizgisinin tam ortasında bulunmak. farklı iki tarafın tam ortasında.

farklı iki anlamı da içeriyor aslında. gerçekten iki farklı ülke sınırında yaşamak bir de davranışlarının sonuçlarını ne olacağını bilmeden öylesine yaşamak.

tanımlar çoğalabilir.

sınırda yaşamak. sınırı oluşturan iki tarafın ne ile tanımlandığını sadece yaşayanın bildiği durum ve ruh hali.

şu an türkiye saatini yaklaşık sekiz saat geriden takip ediyorum. burada hava kararmak üzere.bilim uğruna buralara gelmeden önce tek dileğim arkamdan bıraktığım insanları döndüğümde sağ salım görmekti. şimdilik bir sorun yok bu kısımda. işte bazen düşünüyorum, hayat öyle bir şey ki evden çıkarken ne olacağın düşüncesi hiç olmuyor aklında. bulamadığın ama gerekli olduğunu düşündüğün bir makale geçiyor o an aklından. okulda da başka arama motorlarından tararsın diye düşünüyorsun. tek derdin yapacağın araştırmanın başvurusunu yetiştirmek veya araştırma için farklı ve alana katkı sağlayacak hipotezler kurmak.yemek yeme bile lüksün olmuyor. yani oluyorda, hayatta kalmak için işte.

....
çok uzak bir yerlerde nükleer santral içinde hayatlarından vazgeçmiş insanlar için sınırda yaşamak farklı bir anlamı ifade ediyor, senin için, benim için , onlar için farklı.

onlar ne için savaşıyorlar hayatlarında, sen ne için uğraşıyorsun?
....

sonra hayatındaki tüm sevdiklerin geçiyor aklında.ailen, sevdiğin, arkadaşların, akrabaların.burada tanışacağın insanlar için iki gün boyunca çetik ören anneannen geliyor. sen okula giden karlı bir yolda yürüyorsun. sevdiklerinin bir gün yok bileceğini düşünmeden. bir şey olsa bile yarın hemen gidemezsin ki yanlarına.hayat sana bu şekilde yaşamanı sağlıyor. bulacağın makale o an için nedense her şeyden önemli olabiliyor.

hayata insanlar yeni insanlar getiriyor. sevdikleri için bebek yapıyorlar. aile oluyorlar.sonra iki insan birbirleriyle yaşayarak ölümü bekliyor.

sanırım ben bunu kabul edemiyorum. insan hayatta neden bir gün öleceğini bilerek yaşar ki? neden çok seveceği birisini bir gün öleceğini bilerek dünyaya getirir? ben burda tüm sevdiklerimin benden uzakta başlarına kötü birşey gelmesinden korkarak yaşamaya başladığımı hissediyorum.

işte bir yanım bir amaç için deli gibi uğraşırken sınırın diğer yarısında diğer bir yanım özlemle karışık korku büyütüyor içimde.düşüncelerime hakim olamıyorum.

sınırın ortasında ben kayboluyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder